Minggu, 01 Juli 2012

Sisi "Islami" Adolf Hitler Yang Tertutupi

Apa yang bakal anda baca ini adalah sebuah email yang saya terima dari seorang kawan dari Arab Saudi...saya terjemahkan ke dalam Bahasa Indonesia dan saya bagikan untuk dibaca semua...

Bismillahirrahmannirrahim..


Aku bercanda dengan salah seorang teman jauh yang sedang menamatkan tesis PhD beliau dan aku amat terperanjat apabila beliau menyatakan tesis beliau berkaitan dengan Adolf Hitler, pemimpin Nazi. Maka aku berkata kepada nya  "Apakah sudah tak ada lagi tokoh Islam di dunia ini sampai kamu memilih Hitler ini menjadi judul penelitian ?"

Beliau ketawa lalu bertanya mengenai apa yang aku ketahui tentang Hitler.

Aku lalu menjawab bahwa Hitler seorang pembunuh yang membunuh secara leluasa dan meletakkan Jerman mengatasi segala-galanya...lalu dia bertanya dari mana sumbernya sehingga aku dapat berkata begitu. Aku menjawab sumberku dari TV pastinya.

Lalu dia berkata : " Baiklah, pihak British telah melakukan lebih dahsyat dari itu...pihak Jepang semasa zaman penjajahan mereka juga sama...tapi kenapa dunia hanya menghukum Hitler dan meletakkan kesalahan malahan memburukkan nama Nazi seolah-olah Nazi masih ada hari ini sedangkan mereka melupakan kesalahan pihak British kepada Scotlandia, pihak Jepang kepada dunia dan pihak Afrika Selatan kepada kaum kulit hitam mereka?"

Aku lantas meminta jawaban dari beliau. Beliau menyambung : "Ada dua sebab -



1. Prinsip Hitler berkaitan Yahudi, Zionisme dan penubuhan negara Israel. Hitler telah melancarkan Holocaust untuk menghapuskan Yahudi kerana beranggapan Yahudi akan menjahanamkan dunia pada suatu hari nanti.

2. Prinsip Hitler berkaitan dengan Islam. Hitler telah belajar sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang telah lampau, dan beliau telah menyatakan bahwa ada tiga tamadun atau bangsa yang terkuat, yaitu Persia, Roma dan Arab. Ketiga-tiga tamadun atau bangsa ini telah menguasai dunia dulunya dan Persia serta Roma telah mengembangkan tamadun atau bangsa mereka hingga hari ini, Sedangkan Arab lebih kepada persengketaan sesama mereka saja. Beliau melihat ini sebagai satu masalah kerana Arab akan merusakkan Tamadun atau bangsa Islam yang beliau telah lihat begitu hebat satu ketika dulu.

Atas rasa kagum beliau pada Tamadun Islam, beliau telah mencetak risalah berkaitan Islam dan diedarkan kepada tentera Nazi semasa perang, walaupun kepada tentera yang bukan Islam.


Beliau juga telah memberi kesematan kepada tentara jerman yang beragama Islam untuk menunaikan solat ketika masuk waktu sholat di mana pun...bahkan tentara Jerman pernah bersolat di dataran Berlin dan Hitler ketika itu menunggu sampai pasukannya selesai solat berjemaah untuk menyampaikan ucapan beliau...



Hitler juga sering bertemu dengan para Ulama dan meminta pendapat mereka serta belajar dari mereka tentang agama dan kisah para sahabat dalam mentadbir..

Beliau juga meminta para Sheikh untuk mendampingi tentara beliau agar mendoakan mereka yang bukan Islam dan memberi semangat kepada yang beragama Islam untuk membunuh Yahudi...

Seorang Sheikh Mendampingi Tentara Hitler

Seorang tentera Nazi melekatkan gambar Mufti Al-Quds



Semua pemberitahuan ini ialah hasil kajian sejarah yang dilakukan oleh teman saya untuk tesis PhD beliau dan beliau meminta saya tidak menambah apa-apa supaya tidak menyusahkan beliau untuk membeberkanya nanti. Beliau tidak mau saya campurkan bahan dari internet karena saya bukan pakar bidang sejarah. Tetapi gambar-gambar yang ada di sini sudah lama tersebar dan semua orang bisa melihatnya di internet.

Saya juga berupaya mencari berita tambahan di internet dan menemui beberapa perkara :

1: Pengaruh Al-Quran di dalam ucapan Hitler.
Ketika tentera Nazi tiba di Moscow, Hitler berhajat menyampaikan ucapan. Dia memerintahkan penasihat-penasihatnya untuk mencari kata-kata pembukaan yang hebat tak peduli dari kitab agama, kata-kata ahli falsafah ataupun dari bait syair. Seorang sastrawan Iraq yang berdomisili di Jerman menyarankan ayat Al-Quran :

(اقتربت الساعة وانشق القمر) bermaksud : Telah hampir Hari Kiamat dan bulan akan terbelah...

Hitler merasa kagum dengan ayat ini dan menggunakannya sebagai kalam pembukaan dan isi kandungan ucapan beliau. Memang para ahli tafsir menguraikan bahwa dalam kata atau ucapan tersebut terkandung maksud kehebatan, kekuatan dan memberi maksud yang mendalam.

Masalah ini dinyatakan oleh Hitler di dalam buku beliau "Mein Kampf" yang ditulis di dalam penjara bahwa banyak aspek tindakan beliau berdasarkan ayat Al-Quran, khususnya yang berkaitan tindakan beliau ke Yahudi...


2. Hitler bersumpah dengan nama Allah yang Maha Besar

Hitler telah memasukkan sumpah dengan nama Allah yang Maha Besar di dalam ikrar ketua tentaranya yang akan tamat belajar di akademi tentera Jerman.

" Aku bersumpah dengan nama Allah (Tuhan) yang Maha Besar dan ini adalah sumpah suci ku,bahwa aku akan menaati semua perintah ketua tentera Jerman dan pemimpinnya Adolf Hitler, pemimpin bersenjata tertinggi, bahwa aku akan sentiasa bersedia untuk berkorban dengan nyawaku pada kapanpun waktu demi pemimpin ku"


3. Hitler enggan meminum beer (arak) pada saat beliau gementar saat keadaan Jerman yang agak goyah dan bermasalah. Ketika itu para dokter menyarankan beliau minum beer sebagai obat dan beliau enggan, sambil mangatakan " Bagaimana anda ingin menyuruh seseorang itu minum arak untuk tujuan penyembuhan sedangkan beliau tidak pernah seumur hidupnya menyentuh arak?"

Ya, Hitler tidak pernah menjamah arak sepanjang hayat beliau...minuman kebiasaan beliau yaitu teh menggunakan uncang khas...

Hitler bukan seorang jerman pribumi asli, tetapi rakyat jerman menghormati dan menyayanginya.




Bukan maksud atau tujuan tulisan ini untuk membela apa yang dilakukan oleh Hitler, tetapi hanya bertujuan untuk menyingkap apa yang disembunyikan oleh pihak Barat. Semoga kita semua mendapat manfaat..


Tidak ada komentar:

Posting Komentar